Activiteiten Jubileumjaar 2012

Het is al een tijd geleden dat er nieuws is verschenen over ons aanstaande jubileumjaar, maar in de tussentijd heeft de jubileumcommissie en haar werkgroepen niet stilgezeten, integendeel. De geplande activiteiten krijgen steeds meer vorm en in deze ‘nieuwsbrief’ wordt er wat dieper ingegaan op elk van deze. Het bezoek aan Ahoy voor de wereldkampioenschappen tafeltennis is ook door de jubileumcommissie georganiseerd, een verslag van die dag zal binnenkort in ’t Plenkske verschijnen en natuurlijk binnenkort ook op de site beschikbaar zijn. Samengevat was het bezoek aan de werledkampioeschappen tafeltennis een geslaagd dagje uit.

 Zoals bekend heeft jubileumcommissie een aantal werkgroepen in het leven geroepen om de verschillende activiteiten te organiseren. In dit bericht wordt nader ingegaan op de activiteiten die georganiseerd gaan worden.

Activiteit 1: Tegeltoernooi

Datum: 5 & 6 mei 2012

Na een groot aantal jaren van afwezigheid, en waarschijnlijk onder onze jonge TTC-ers nog helemaal niet bekend, gaan we weer een Tegeltoernooi te organiseren. Dit toernooi, wordt gespeeld over twee dagen, senioren op zaterdag en junioren op zondag, en zal de opzet hebben van een teamtoernooi. Teams van twee personen zullen het tegenelkaar opnemen (volgens het davis-cup systeem). Natuurlijk hopen we dat dit toernooi weer een daverend succes wordt (net als vroeger) en dat elke TTC-er zal deelnemen aan dit toernooi.

Activiteit 2: Receptie / Feestavond

Datum: 26 mei 2012

Het officiele gedeelte van het jubileumjaar zal plaatsvinden tijden de receptie. Deze receptie wordt gevolgd door een knallende feestavond waarbij we zoveel mogelijk mensen proberen te benaderen. Natuurlijk zijn alle huidige leden, eventueel met partner, welkom, maar er worden ook ‘oud-leden’ benaderd om ons te helpen met feesten. Daarnaast zullen ook andere partijen worden uitgenodigd die op de een of andere manier veel met TTC te maken hebben (gehad). Al met al hopen we natuurlijk op een hele gezellige avond dus bij deze nodig ik iedereen al uit om 26 mei 2012 vrij te houden.

Activiteit 3: Boottocht Senioren / Recreanten

Datum: 9 juni 2012

De senioren en de recreanten zullen het tijdens hun activiteit rustig aan gaan doen, door met de boot een tocht te gaan maken op de Maas. ’s Morgens zullen zij op de boot stappen in Belfeld en worden vervoerd naar het midden limburgse stadje Thorn nabij Roermond. Op de heenweg zal er genoten worden van een gezamelijke brunch en verder kan iedereen genieten van het uitzicht vanaf de Maas. In Thorn wordt eventueel een activiteit georganiseerd, waarna we weer richting Belfeld zullen reizen. Van daaruit verplaatsen we ons richting de Aaj Mert om aldaar ongelimiteerd te genieten van lekker eten en eventueel een drankje.

Activiteit 4: Jeugdkamp

Datum: 6 t/m 8 juli 2012

Na een aantal jaren zonder jeugdkamp te hebben moeten doorbrengen heeft de jubileumcommissie gemeend deze, altijd zeer succesvolle, activiteit weer eens te gaan organiseren. Hiertoe zullen wij op vrijdag 5 juli vertrekken richting Ulestraaten, waar we verblijven bij scouting Don Bosco. In dit weekend zullen tal van activiteiten gepland staan die niets met tafeltennis te maken hebben, maar verder kan ik daar nog niets over melden. Zondagmiddag zullen we weer richting Tegelen afreizen.

Overige Werkzaamheden

Naast deze vier activiteiten is er een speciale werkgroep in het leven geroepen om een jubileumboek te vervaardigen. Dit boek zal vol staan van de geschiedenis die TTC in die 50 jaren heeft doorgemaakt. Hierbij wordt natuurlijk veel gebruik gemaakt van foto’s en krantenknipsels. Mocht iemand deze attributen nog thuis hebben en ter beschikking stellen aan TTC (voor een korte tijd, hardcopies zullen gedigitaliseerd worden), laat dat dan zo snel mogelijk weten.

Daarnaast speelt de sponsorcommissie ook nog een erg belangrijke rol in het geheel, zij zullen met een nieuw beleidsplan zoveel mogelijk sponsoren voor het jubileum binnen proberen te halen, vooral ter sponsoring van het Tegeltoernooi.

Namens de jubileum commissie en alle werkgroepen,

Mark Cremers.