Coronamaatregelen

(update 6 november 2020)

Op de persconferentie van 3 november zijn de maatregelen voor de sport voor de komende twee weken weer verder aangescherpt. De belangrijkste punten, zoals aangegeven door de NTTB, zijn als volgt.

  • Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Maar er worden geen wedstrijden gespeeld tegen sporters van andere verenigingen. Onderlinge trainingspartijen mogen wel. Kinderen met klachten blijven thuis.
  • Voor volwassenen kan er worden gesport onder de volgende voorwaarden:
    • Sporten is alleen toegestaan als het mogelijk is om onderling 1,5 meter afstand te houden. (Voor tafeltennis betekent dat: geen dubbel meer spelen!)
    • Maximaal 2 personen mogen met elkaar sporten (binnen en buiten) in een 'groepje'.
    • Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten als:
      • De groepjes minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar houden;
      • Er een duidelijke afbakening is van de verschillende groepjes;
      • Zij niet mengen
    • Dit betekent 2 spelers per tafel, niet wisselen en speelveldomrandingen tussen de tafels.
    • Er worden geen wedstrijden gespeeld door spelers van 18 jaar of ouder.
  • Alle competitiewedstrijden zijn uitgesteld, toernooien zijn afgelast of uitgesteld.

De regels en adviezen aangepast aan de laatste richtlijnen en maatregelen zijn als volgt:

Algemeen

  • Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop.
  • Blijf thuis bij klachten en laat je testen. Ga direct naar huis wanneer er tijdens het sporten klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.
  • Iedereen van 18 jaar en ouder houdt anderhalve meter afstand tot iedereen van 13 jaar en ouder, ook tijdens het sporten.
  • Was je handen voordat je naar de zaal gaat en als je weer thuis komt.
  • Gebruik de desinfectiezuil bij binnenkomst en bij het verlaten van de zaal.
  • Volg de aangegeven routes en houd je aan de instructies. De toegang naar de zaal loopt via de kleedruimtes, de uitgang gaat door de docentenruimte.
  • Voor iedereen van 13 jaar en ouder geldt een dringend advies in de accommodatie een mondkapje te dragen. Tijdens het sporten is dit niet nodig.
  • Na afloop van de sportactiviteit dien je de sportaccommodatie zo snel mogelijk te verlaten.
  • In de zaal liggen formulieren waarop je je direct bij binnenkomst registreert.

Competitie

  • De competitie is stilgelegd. Er wordt gekeken of de huidige competitie weer kan worden opgepakt op het moment dat de maatregelen dit weer toestaan.

Kleedruimtes

  • Kleedruimtes en douches zijn gesloten.
  • Kom in je sportkleding naar de zaal.
  • Schoenen kunnen in de zaal worden gewisseld.

Kantine

  • De kantine is met ingang van 29 september gesloten.

Trainingen

  • Kom maximaal 10 minuten voor aanvang van de training naar de zaal (als er vóór jou een trainingsgroep aanwezig is).
  • Ga vooraf thuis naar het toilet.
  • Zorg dat je je drinkfles thuis vult.
  • Ouders of publiek zijn tijdens de trainingen niet toegestaan in de accommodatie.
  • Er worden maximaal 6 tafels opgesteld.
  • Na de training worden alle ballen opgeruimd en in de doos van de betreffende groep opgeborgen.
  • Na de training worden alle tafels en gebruikte materialen schoongemaakt met desinfectiemiddel.
  • Trainen voor volwassen is mogelijk als:
    • Zij met 2 spelers per tafel spelen en niet onderling wisselen. Dubbel is niet meer mogelijk. Niet wisselen van tafelhelft.
    • Er een duidelijke afbakening is van de verschillende groepjes (van twee spelers) door het gebruik van speelveldomrandingen.
    • De groepjes onderling niet mengen.
    • Er tussen spelers en groepjes ook tijdens het sporten 1,5 meter wordt aangehouden.

Trainingstijden

De jeugdtrainingen eindigen een kwartier eerder om contact tussen trainingsgroepen te vermijden. De effectieve trainingstijden zijn momenteel als volgt:

  • Dinsdag 19:30 - 22:30 uur: indien geen competitie vrije training recreanten / senioren
  • Woensdag 17.00 - 18.15 uur: jeugd beginners
  • Woensdag 18.30 - 19.45 uur: jeugd gevorderd / senioren
  • Woensdag 20.00 - 21.30 uur: senioren
  • Vrijdag 17:30 - 18:45 uur: jeugd beginners
  • Vrijdag 19:00 - 20:15 uur: jeugd gevorderd
  • Vrijdag 20:30 - 22:00 uur: vrije training senioren / recreanten
  • Zaterdag 15:30 - 18:30 uur: indien geen competitie vrije training alle groepen